Авторизация
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4
м. Кропивницький
м.Кропивниций вул. Шульгиних 38
(0522) 24-27-97
31079861@mail.gov.ua

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4
м. Кропивницький

МЕНЮ

 

590f5bbeb4f9d.jpg

ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ХАРЧУВАННЯ УЧНІВ

ЗАКЛАДУ У 2021/2022 н. р.

У закладі протягом літа - осені 2021 року здійснюється капітальний ремонт їдальні та харчоблоку. Учням закладу буде створено належні умови для організації харчування.

Шкільна їдальня розрахована на 120 посадочних місць.

Усі продукти, які завозяться у шкільну їдальню, мають супровідні документи, що засвідчують їх якість. Також створюються належні умови для зберігання усієї продукції.

На харчоблоці здійснюється обов'язковий бракераж сирої та готової продукції із залученням медичного працівника.

По закінченню ремонтних робіт, харчування учнів буде здійснюватися у відповідності до чотирьох тижневого меню (дабл-меню) та асортименту буфетної продукції. 

Учні 1-4 класів снідають за відповіднім графіком. Вартість харчування для учнів 1-4 класів (сніданок) становить 18 гривень та здійснюється на умовах співфінансування (70% - за рахунок батьків, 30% - за рахунок місцевого бюджету). 

Середня вартість обіду для груп подовженого дня у шкільній їдальні становить 20 гривень.

Для учнів 5-11 класів пільгових категорій вартість харчування (сніданок) становить 22 гривні та здійснюється за рахунок місцевого бюджету.

Харчування у закладі організовується з дотримання вимог Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти затвердженого Наказом МОЗ України від 25.09.2020 року №2205.

Серед запропонованої продукції відсутні м'ясні та рибні продукти промислового та кулінарного виробництва, непастеризоване молоко та молочні продукти, непастеризовані соки, продукти (в тому числі снеки) із вмістом солі понад 0,12 г натрію, або цукру понад 10 г на 100 г, або із синтетичними барвниками та ароматизаторами, підсолоджувачами, підсилювачами смаку та аромату, консервантів, газовані напої та інші продукти, що заборонені Санітарним регламентом.

 

У закладі діє Рада по харчування.
Склад Ради на 2020-2021 навчальний рік: 

1) Марченко І.В. - заступник директора з навчально-виховної роботи;

2) Олійник М.І. - сестра медична;

3) Гольша Т. С. - вчитель початкових класів;

4) Ковалевська С.Ю. - вихователь ГПД;

5) Дудка А. С. - представник батьківської ради школи.

 

 2021 1      2021 2   2 021 3

 

ФОТО-АРХІВ

 

 viber 2021 02 16 08 34 49  viber 2021 02 16 08 34 47   viber 2021 02 16 08 34 55

 viber 2021 02 16 08 35 22 .  viber 2021 02 16 08 35 18

ЗВІТ

з організації харчування за 2020-2021 роки

zv 1 1 2020 2021 zv2 2 2020 2 021 zv3 3 2020 2021

 

zv4 4 2020 2021 zv5 5 2020 2021zv6 6 2020 2021

 

 

НАКАЗ

 

13.08.2021 року                                                                                                                  № 201

 

Про організацію харчування учнів

та вихованців навчального закладу

на 2021/2022 н.р.

Керуючись наказом управління освіти Кропивницької міської ради від 10.08.2021  р. № 449/о «Про організацію харчування учнів та вихованців закладів освіти м. Кропивницького», рішенням виконавчого комітету Кропивницької міської ради від 03.08.2021 року №465 «Про організацію харчування учнів та вихованців закладів освіти м. Кропивницького», з метою забезпечення якісного харчування та дотримання гарантованих пільг дітей

НАКАЗУЮ:

 

  • З 02 вересня 2021 року забезпечити організацію харчування учнів: одноразове – учні 1-4 класів пільгових категорій (сніданок), учнів 5-11 класів пільгових категорій згідно додатку 1 (сніданок) та дворазове – учні пільгових категорій, які відвідують групи подовженого дня (сніданок, обід).
  • З 01.09 по 31.12.2021 року установити вартість харчування одного учня в такому обсязі: для учнів 1-4 класів навчального закладу (сніданок) – 18 гривень, для учнів пільгових категорій закладу, які відвідують групи подовженого дня (обід) – 20 гривень, для учнів 5-11 класів пільгових категорій (сніданок) – 22 гривні.
  • Установити категорії учнів, які звільняються від плати за харчування, згідно з переліком (додаток 1) та визначити початок звільнення від плати за харчування з дня подання заяви та відповідних документів до закладу матір’ю (батьком) або особою, яка їх замінює.
  • З урахуванням наявної матеріально-технічної бази, результатів анкетування батьків здобувачів освіти визначити форму організації харчування – харчування на основі дабл-меню;
  • Режим харчування учнів, що проживають у сім’ях і харчуються за власні кошти визначити, виходячи з можливостей їдальні – 18 гривень.
  • Дозволити за рахунок коштів спонсорів, батьків збільшувати вартість харчування однієї дитини за умови дотримання чинного законодавства.
  • Марченко І.В., заступнику директора школи з навчально-виховної роботи, відповідальній особі за організацію харчування дітей у школі:
    • Здійснювати координацію та контролювати роботу працівників їдальні (харчоблоку) та медичного працівника закладу освіти з питань організації харчування, зокрема з питань якості харчових продуктів, санітарно-гігієнічного стану їдальні (харчоблоку), буфету;
    • Надавати керівнику закладу освіти пропозиції щодо режиму, способу, форми та графіка харчування, проведення чергувань працівників в їдальні, забезпечення питного режиму здобувачів освіти/дітей;
    • Забезпечити в закладі впровадження та реалізацію постійно діючих процедур, заснованих на принципах аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР);
    • Вести загальний облік здобувачів освіти, що забезпечуються гарячим харчуванням, у тому числі безоплатним гарячим харчуванням, а також здобувачів освіти/дітей з особливими дієтичними потребами;
    • Затвердити режим харчування вихованців та графік видачі страв з харчоблоку (додаток № 1).
    • Брати участь у роботі бракеражної комісії;
    • Здійснювати контроль за умовами та строками зберігання харчових продуктів у закладі освіти; відповідністю харчових продуктів, що реалізуються через буфет, встановленим МОЗ вимогам щодо організації харчування в закладах загальної середньої освіти; дотриманням примірного чотиритижневого сезонного меню та щоденного меню-розкладу.
    • Тримати на постійному контролі стан організації та якості харчування учнів, не рідше 2 разів на рік заслуховувати дане питання на педагогічній раді та щомісяця на нарадах при директорові.
    • Забезпечити неухильне дотримання нормативно-правових документів та вимог Санітарного регламенту з питань організації харчування учнів.
    • Створити належні умови для організації харчування учнів 5-11 класів у буфеті закладу.
    • Не рідше одного разу на місяць спільно з Радою по харчуванні проводити перевірки на харчоблоці щодо дотримання норм закладки та виходу готової продукції.
    • Забезпечити умови для організації харчування дітей з особливими дієтичними потребами, у тому числі з непереносимістю глютену та лактози..
  • Заступнику директора з виховної роботи Новіцькій Н.Я.забезпечити чергування вчителів на перервах в їдальні.
  • Сестрі медичній Олійник М.І.:
    • .Складати примірне чотиритижневе сезонне меню (в разі вибору способу організації харчування шляхом приготування та реалізації готових страв закладом самостійно).;
    • . Разом із комірником складати щоденне меню-розклад із зазначенням пільгових категорій та дієтичного харчування відповідно до наявності продуктів харчування з урахуванням примірного чотирититижневого меню, картотеки страв.
    • . Брати участь у роботі бракеражної комісії.
    • .Під час складання меню-розкладу дотримуватись розподілу їжі за калорійністю протягом дня, орієнтовного об'єму готових страв та окремих продуктів для дітей різних вікових груп.
    • . Забезпечити організацію харчування дітей, які потребують дієтичного харчування, згідно медичної довідки від лікаря та заяви від батьків.
    • . Не допускати на харчоблок сторонніх осіб, персонал без санітарного одягу та використання приміщення дитячої їдальні не за цільовим призначенням.
    • . Забезпечити виконання протиепідемічних заходів щодо попередження спалахів гострих кишкових захворювань та харчових отруєнь.
    • . Знімати пробу страв за півгодини до видачі їжі на групи в об'ємі не більше однієї порції відповідно до переліку страв, наведеному в меню-розкладі, за температури, за якої вживатиметься страва, результати зняття проби вносити до Журналу бракеражу готової продукції.
    • . Контролювати дотримання технології приготування страв кухарями.
    • Бути присутньою під час відбирання проб кухарем.
    • Контролювати виконання норм харчування у навчальному закладі.
    • Аналізувати виконання затвердженого набору продуктів щомісячно кожні десять днів, протягом року з урахуванням норм заміни продуктів за енергоцінністю, за необхідності проводити коригування харчування із зазначенням в Журналі обліку виконання норм харчування.
    • Щодня розміщувати завірене керівником навчального закладу щоденне меню із зазначенням виходу кожної страви поруч з вікном видачі їжі з харчоблоку та в інформаційних куточках для батьків.
    • Контролювати безпечність та якість продуктів та продовольчої сировини, які надходять до закладу, реєструвати в Журналі бракеражу сирих продуктів відомість про якість продуктів, що швидко псуються.
    • Бути присутньою під час контрольної зачистки свіжих овочів, результати обробки, відходи після холодної обробки або другої термічної обробки риби, м'яса зазначати у Зошиті обліку відходів.
    • Контролювати санітарний стан харчоблоку закладу.
    • Контролювати своєчасне проходження медичних оглядів та санітарних мінімумів працівниками.
    • Здійснювати контроль за проходженням працівниками відповідного закладу, які виконують посадові обов’язки, що пов’язані з організацією харчування здобувачів освіти, обов’язкових профілактичних медичних оглядів відповідно до законодавства; дотриманням правил особистої гігієни, наявністю гнійничкових захворювань і гострих респіраторних інфекцій у працівників їдальні (харчоблоку) та інформувати керівника закладу, про що зазначати в Журналі здоров'я працівників харчоблоку.
    • Забезпечити організацію питного режиму в закладі шляхом використання індивідуального посуду та фасованої продукції..
  • Повну матеріальну відповідальність за приймання, зберігання та видачу продуктів харчування та тари, а також відповідальність за якість та асортимент продуктів харчування та продовольчої сировини, які прийнято до закладу, за додержання вимог санітарного законодавства щодо їх зберігання покласти на комірника навчального закладу Слащину Т.Я.
  • Комірнику Слащиній Т.Я.:
    • Прийом продуктів харчування здійснювати тільки належної якості при наявності супровідних документів, що підтверджують їх походження. Безпечність, відповідність вимогам державних стандартів (накладні, товарно-транспортні накладні. Сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічної експертизи тощо);
    • При встановленні під час прийому недоброякісної будь-якого продукту, складати відповідний акт із залученням представників від постачальної організації з подальшим поверненням неякісного продукту постачальнику;
    • Забезпечити в закладі реалізацію готових страв та буфетної продукції за вартістю продуктового набору;
    • Облік продуктів харчування та продовольчої сировини здійснювати у Книзі складського обліку встановленої форми, суворо контролювати дотримання умов збері­гання та термінів реалізації продуктів харчування та продовольчої сировини;
    • Забезпечити асортимент шкільного буфету стравами, визначеними Постановою КМУ № 305 від 24 березня 2021 р. «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМУ № 786 від 28.07.2021);
    • Надавати пропозиції сестрі медичній стосовно розробки меню-розкладу на осінньо-зимовий та весняний період з урахуванням вікових груп учнів, грошових норм та примірного чотиритижневого меню;
    • При замовленні продуктів харчування дотримуватись розподілу продуктового набору за основними групами та видами продуктів відповідно до вимог чинного законодавства;
    • Надсилати щомісячне попереднє замовлення на продукти харчування до баз постачальників продуктів харчування та продовольчої сировини відповідно до примірного чотиритижневого меню;
    • Один раз на 2-3 дні подавати уточнені заявки на продукти харчування до баз постачальників за відповідною формою. У копіях заявок, що залишаються в навчальному закладі, обов'язково зазначати їх виконання;
    • Не замовляти, не приймати продукти, заборонені Постановою КМУ «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» від 24 березня 2021 р. № 305;
    • Контролювати умови доставки продуктів харчування та продуктової сировини до навчального заклад;.
    • Забезпечувати двотижневий запас продуктів тривалого терміну зберігання;
    • Забезпечити на харчоблоці безготівкову систему розрахунку за харчування учнів, які не підпадають під категорію дітей, що забезпечуються безкоштовним харчуванням;
    • Брати участь у складанні щоденного меню-розкладу.
  • Відповідальність за зберігання та використання денного запасу продуктів, за повноту закладки продуктів і вихід страв, за якість і своєчасне приготування їжі. за дотримання технології приготування, за відбір та зберігання добової проби страв, за дотримання правил особистої гігієни, за санітарний стан приміщень харчоблоку покласти на кухарів Медоренко О.С та Услісту М.Г.
  • Кухарям Медоренко О.С. та Услістій М.Г.:
    • Забезпечувати щодня дотримання питного режиму з урахуванням вимог протиепідемічних заходів у закладіна період карантину у зв’язку з поширенням коранавірусної хвороби (СОVID-19);
    • Проводити контрольну зачистку свіжих овочів у присутності медичної сестри, результати обробки, відходи після холодної обробки або другої термічної обробки риби, м'яса зазначати у Зошиті обліку відходів.
    • Складати акт із залученням голів профспілкових комітетів Ткаченка А.М., Шевченко Н. О., якщо питома вага неїстівної частини харчових продуктів перевищує стандартні відходи, та зазначати фактичну кількість відходів у Зошиті обліку відходів.
    • Відбирати проби зі страв у об'ємі порції для дітей 1-4 класів в чистий посуд з кришкою, до видачі їжі учням, в присутності медичної сестри, проби щодня зберігати на харчоблоці у холодильнику протягом доби.
    • Видавати готові страви тільки після зняття проби медичною сестрою та з її дозволу, відповідно до затвердженого графіка видачі їжі з харчоблоку.
    • Суворо дотримуватись санітарно-гігієнічних та протиепідемічних вимог під час зберігання, кулінарної обробки продуктів харчування, дотримуючись послідовності виробничого процесу та технології приготування їжі для дітей.
    • Не допускати на харчоблок сторонніх осіб, персонал без санітарного одягу.
    • Власним підписом засвідчувати у Журналі здоров'я працівників харчоблоку відсутність дисфункції кишківника та гострих респіраторних інфекцій.
    • Використовувати тільки за призначенням обладнання, посуд та інвентар харчоблоку.
  • Вихователям ГПД:
    • Вести облік харчування учнів ГПД, щомісячно, до 01 числа наступного місяця, надавати до централізованої бухгалтерії управління освіти та батькам звіт про харчування учнів.
    • Вчити дітей правильно користуватись столовими приладами, серветками, привчати дітей сідати за стіл в охайному вигляді, з чистими руками; вчити дітей їсти охайно, сидіти за столом правильно.
    • Дотримуватись режиму харчування дітей.
    • Не розміщувати дітей за столи до закінчення сервірування.
    • Сприяти формуванню принципів здорового харчування у здобувачів освіти, питання раціонального харчування розглянути на батьківських зборах, розмістити в інформаційних куточках для батьків рекомендації щодо організації харчування вдома.
  • Класним керівникам постійно здійснювати облік дітей, охоплених безкоштовним харчуванням, вчасно повідомляти про їх відсутність відповідальну особу.
  • Черговим вчителям здійснювати нагляд за дітьми, які відповідно до заяв батьків не отримують сніданки в шкільній їдальні.
  • Відповідальній за шкільний сайт Тиненик І.Б. оприлюднювати щоденний раціон здобувачів освіти на офіційному веб-сайті закладу.
  • З метою попередження захворюваності гострими кишковими інфекціями та харчових отруєнь, заборонити приносити батькам у навчальний заклад для частування дітей кремові вироби (торти, тістечка) морозиво, напої, зокрема газовані, тощо.
  • Контроль за виконання цього наказу залишаю за собою.

Директор школи                                           Світлана ПАВЛЕНКО

 

 

© 2021. Всі права захищені.