Авторизация
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4
м. Кропивницький
м.Кропивниций вул. Шульгиних 38
(0522) 24-27-97
vik_kop@ukr.net

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4
м. Кропивницький

МЕНЮ

УЧНЯМ ТА БАТЬКАМ

ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ 

590f5bbeb4f9d.jpg

У школі створено належні умови для організації гарячого харчування учнів. Шкільна їдальня розрахована на 170 посадочних місць.

Матеріально-технічна база і обладнання харчоблоку загалом відповідають нормативним санітарно-гігієнічним вимогам. Усі продукти, які завозять у шкільну їдальню  мають супровідні документи, що засвідчують їх якість. Також створено належні умови для  зберігання усієї продукції. 

Харчування учнів проводиться у відповідності до двотижневого меню та асортименту буфетної продукції, погоджених із Держпродспоживслужбою міста. 

Учні 1-4 класів снідають за відповідним  графіком. Вартість харчування для учнів 1-4 класів (сніданок) становить 14 гривень та здійснюється за рахунок місцевого бюджету. 

На харчоблоці здійснюється обов'язковий бракераж сирої та готової продукції із залученням медичного працівника. 

Середня вартість обіду для груп подовженого дня у шкільній їдальні становить 17 гривень.

Для учнів 5-11 класів пільгових категорій вартість харчування (сніданок) становить 15 гривень та здійснюється за рахунок місцевого бюджету. 

Страви завжди подаються свіжими та гарячими.

З ІІ семестру 2020-2021 навчального року харчування організовується з дотриманням вимог Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти затвердженого наказом від 25.09.2020 року №2205. В стравах використовується зменшена кількість солі та цукру.

Серед запропонованої буфетної продукції відсутні м'ясні та рибні продукти промислового та кулінарного виробництва, непастеризоване молоко та молочні продукти, непастеризовані соки, продукти (в тому числі снеки) із вмістом солі понад 0.12 г натрію, або цукру понад 10 г на 100 г, або із синтетичними барвниками та ароматизаторами, підсолоджувачами, підсилювачами смаку та аромату, консервантів, газовані напої та інші продукти, що заборонені Санітарним регламентом.

У закладі діє Рада по харчуванню.
Склад Ради на 2020—2021 навчальний рік: 

1) Марченко І.В. — заступник директора з навчально-виховної роботи;

2) Олійник М.І. — сестра медична;

3) Гольша Т. С. — вчитель початкових класів;

4) Ковалевська С.Ю. — вихователь ГПД;

5) Дудка А. С. — представник Батьківської ради школи.

 2021 1 2021 2 2021 3

 viber 2021 02 16 08 34 49 viber 2021 02 16 08 34 47 viber 2021 02 16 08 34 55 viber 2021 02 16 08 35 22 viber 2021 02 16 08 35 18

 

Звіт про проведену роботу Ради по харчуванню

загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4

Кіровоградської міської ради Кіровоградської області

в 2020 році

 

            З метою контролю за організацією та якістю харчування з 01.09.2020 року в закладі продовжила функціонувати Рада по харчуванню, до складу якої входять 6 осіб. Члени Ради по харчуванню детально ознайомилися із нормативно-правовою базою по організації харчування та здійснюють  контроль за якістю харчування учнів.

У закладі видано відповідні накази про організацію харчування учнів та учнів пільгових категорій. Станом на 28.12.2020 року кількість дітей, охоплених всіма видами харчування у закладі становить 767 учнів. Безкоштовним харчуванням охоплені 325 учні початкових класів (сніданки), 43 учнів пільгових категорій у 5-11 класах.

Дотримання норм харчування здійснювалося в межах відповідних бюджетних призначень. На належному рівні працівником харчоблоку ведеться нормативно-технологічна та нормативно-технічна документація.

            За період з 01.09.2020 по 24.12.20 члени Ради по харчуванню провели чотири засідання, на яких розглянуто такі питання:

  • Про порядок організації харчування учнів у 2018-2019 н.р.
  • Складання та затвердження плану роботи Ради по харчуванню.
  • Про систему контролю за якістю харчування учнів. Графік рейдів-перевірок.
  • Затвердження заходів щодо профілактики гострих кишкових інфекцій та харчових отруєнь.
  • Про дотримання вимог до організації харчування учнів в умовах адаптивного карантину.
  • Про організацію харчування учнів 1-4 класів та учнів пільгових категорій 5-11 класів протягом вересня - жовтня 2020-2021 навчального року.
  • Про дотримання графіка харчування учнів, контроль дотримання температурного режиму подачі готових страв учням ГПД.
  • Про дієтичне харчування.
  • Про виконання норм харчування.
  • Звіт Ради по харчуванню про організацію харчування учнів у І семестрі 2020-2021 н. р.

Кожне засідання Ради по харчуванню фіксується протоколом.

            У закладі складено графік щотижневої перевірки роботи харчоблоку.

            Рада по харчуванню, яка провела з вересня 4 планові перевірки стану організації харчування в школі та 2 позапланові. Підсумки перевірок оформлювались відповідними актами:

            Акт № 1 від 01.09.2020 «Санітарно-гігієнічний стан харчоблоку, обідньої зали»;

            Акт № 2 від 22.09.2020 «Дотримання вимог до організації харчування учнів в умовах адаптивного карантину»;

            Акт № 3 від 07.10.2020 « Контроль за дотриманням посадових обов'язків працівниками харчоблоку, дотримання меню»;

            Акт № 4 від 11.11.2020 «Дотримання норм закладки продуктів харчування і продовольчої сировини»;

            Акт № 5 від 25.11.2020 «Забезпеченість миючими та дезінфікуючими засобами, прибиральним матеріалом»;

            Акт № 6 від 09.12.2020 «Про дотримання графіка харчування учнів, контроль дотримання температурного режиму подачі готових страв учням ГПД».

            Також подібні перевірки відбувались протягом січня - березня 2020 року:

1.       

Контроль дотримання вимог щодо ведення документації шкільної їдальні, аналіз виконання норм харчування.

22.01.2020

Акт № 6 від 22.01.2020

2.       

Контроль дотримання вагових норм готової продукції (обід); буфетної продукції. Про встановлення залишків у коморі шкільної їдальні.

19.02.2020

Акт № 7 від 19.02.2020

3.       

Контроль дотримання температурного режиму подачі готових страв учням ГПД.

11.03.2020

Акт № 8 від 11.03.2020

            Перевірки підтвердили, що працівники їдальні в основному дотримуються вимог щодо організації харчування. Медичною сестрою Олійник М.І. щоденно контролюється дотримання вимог санітарного законодавства щодо постачання, зберігання, дотримання термінів реалізації продуктів; походження продуктів харчування разом із супровідними документами, які свідчать про їх находження, якість. Систематично здійснюється контроль дотримання  двотижневого меню, заповнення обов’язкової шкільної документації стосовно організації харчування учнів.

В ході перевірок було встановлено, що заклад укомплектовано працівниками харчоблоку згідно штатного розкладу. Працівники харчоблоку мають спецодяг, медичні книжки, дотримуються правил особистої гігієни, вимог щодо організації харчування в навчальному закладі згідно програм-передумов НАССР.

            Сестрою медичною Олійник М.І. двічі на рік (10.01.2020 та 17.08.2020) проведено гігієнічні навчання з працівниками кухні за темами «Дотримання гігієнічних вимог працівниками харчоблоку» та «Особливості організації дієтичного харчування учнів», результати яких зафіксовано журналі відповідного зразка.

Продукти харчування і продовольчу сировину протягом 2020 року постачали регулярно та в повному обсязі відповідно до заявок. Комісією з бракеражу продуктів харчування та продовольчої сировини приймалися  продукти відповідної якості, контролювався умови перевезення та стан транспорту, яким завозились продукти. Випадків завозу продуктів без супровідних документів, що підтверджують їх походження, безпечність і якість, недоброякісності продуктів та виявлення нестачі або залишку протягом 2020 року не зафіксовано.

Термін реалізації визначається підприємством, постачальником, тому продукти харчування з обмеженим терміном реалізації (молоко, кисломолочні продукти, м’ясо, ковбаса, риба, тощо) реєструється в журналі «Журнал бракеражу сирих продуктів», де обов’язково фіксуються дати та час останнього терміну реалізації.

Безпека і якість продуктів харчування та продовольчої сировини також залежить від умов їх зберігання, у тому числі від температури, вологості. Приміщення  на харчоблоці, де зберігаються продукти харчування, мають достатню вентиляцію, сухі та з природнім освітленням. Стан овочів при зберіганні контролюється систематично з фіксацією температури повітря та вологості у журналі встановленого зразка відповідно до затвердженої програми - передумови НАССР.

На підставі затвердженого примірного двотижневого меню, погодженого з територіаль­ною установою Держпродспоживслужби, щодня медичною сестрою спільно з кухарем та комірником закладу складались меню-розклади на наступний день. Кожного дня за 30 хв. до роздачі їжі медичний працівник оцінювала якість її приготування, відповідні дані вносила в «Журнал бракеражу готової продукції». Добові проби, відібрані кухарями в присутності сестри медичної, зберігались протягом доби в холодильнику до закінчення аналогічного прийому їжі наступного дня згідно вимог нормативних документів.

Для контролю за виконанням затвердженого набору продуктів медсестра веде «Журнал обліку виконання норм харчування». На підставі даних цього журналу кожні 10 днів проводиться аналіз якості харчування, а при необхідності – його корекція.

Харчоблок забезпечений достатньою кількістю кухонного посуду, інвентарю, санітарним і спеціальним одягом (халати, фартухи, хустки, ковпаки тощо), все промарковане, використовується лише за призначенням та замінюються при забрудненні.

Харчоблок забезпечений достатньою кількість миючих засобів, засобами індивідуального захисту працівників кухні. Забезпечено дотримання вимог до харчування учнів в умовах адаптивного карантину: складено відповідний графік харчування, відстань між столами складає не менш ніж 1,5 м, за одним столом  знаходиться не більш як 4 особи.

Санітарно-гігієнічний стан харчоблоку та допоміжних приміщень відповідає вимогам Санітарного регламенту та охорони праці.

Відповідно до вимог організовано питний режим.

Здійснюється оновлення матеріальної бази їдальні. За кошти бюджету було закуплено:

  • Шафа холодильна «Капрі».
  • Машина для переробки овочів типу МПО-1.
  • Тістоміс BOGAZICI.
  • М’ясорубка «Торгмаш» МИМ-300М.

На виконання Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», наказу Мінагрополітики України від 01.10.2012 року №590 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» в закладі продовжує роботу робоча група НАССР по розробці впровадження і підтримки процедури забезпечення безпеки, заснованої на принципах НАССР. Проведено 4 засідання групи НАССР, складено відповідні протоколи.

            Класні керівники та вихователі 1-4 класів проводять комплексно-цільові заходи щодо харчування дітей, які навчаються у закладі, які передбачають пропаганду здорового способу життя, виховання культури прийому їжі. Учні 1-4 класів беруть участь у всеукраїнському проекті з розвитку програм здорового харчування «Нестле Україна» «Абетка харчування». Постійно здійснюється контроль за виконанням функціональних обов’язків класоводами, класними керівниками, вихователем ГПД, чергуванням учителів в шкільній їдальні (у відповідності до складеного графіка). Щомісячно відслідковується відповідність до норм виходу готової буфетної продукції і гарячих страв. Середній показник виконання  норм харчування по школі становить 70,3 %.

            Питання щодо організації харчування учнів у закладі постійно розглядаються на батьківських зборах,засіданнях педагогічних рад школи,нарадах при директорові. У травні, серпні  та жовтні 2020 проводилось загальношкільне анкетування , в яке були включені питання стосовно організації та якості харчування. Його результати було обговорено на нарадах.

У І семестрі 2020-2021 навчального року план роботи шкільної Ради по контролю за організацією харчування учнів та роботою шкільної їдальні виконано.

Директор школи                                          Світлана ПАВЛЕНКО

© 2021. Всі права захищені.